23 Eylül 2013 Pazartesi

Öğlen: Lithi Plajı
Akşamüstü: Mavra Volia
Akşam: Emporio Bay

Bir gün öncenin yorgunluğunu, Sakız'ın popüler, kumlu, duşlu ve tavernalı plajlarında geçirerek atmaya karar verdik.  2 gündür doğru dürüst denize girip kumla oynayamayan çocukların da buna ihtiyacı vardı doğrusu:)

Otelimizde kalan ve her yıl Sakız'a geldiklerini söyleyen tercrübeli bir Türk ailenin de önerisiyle, en yakınımızdaki ''Komi Plajı''nda sabah banyomuzu almak üzere yola çıktık. Yolumuzun üzerindeki, tam da ''damlama'' zamanları olan sakız ağaçlarının yanında kısa bir mola verip, çocukları o çok sevdikleri sakızlı dondurma ve cikletlerin hammaddesi ile tanıştırdık.

Benim hammadde tanımlaması biraz ruhsuz oldu. ''Sakız Adası'nın Gözyaşları'' başlıklı bağlantıdaki yazı pek güzel anlatıyor ağacı:) http://iyiyemek.com/yazar/zeyno-gurses/chios-adasinin-gozyaslari

Kısa süre sonra vardığımız Komi Plajı, ertesi gün gideceğimiz toplu kesim Kuşadası Davutlar Plajı'ndan çok farklı değildi doğrusu. Yine de çocukların hatırına 1-2 saat dayandık. Plajda kötü müzik (hatta müzik) ve insan kalabalığı, plaja dair algıları olumsuz yönde ne kadar da çok değiştiriyor...

Komi
Komi Plajında Ebeveyn Halleri
Komi Plajı
Komi Plajı'ndan sonraki durağımız olan Lithi Plajı, kalabalık olmasına rağmen, keşfettiğimiz leziz mezeleri olan sempatik taverna sayesinde akşama kadar orada kalmamızı sağladı. Çocuklar da buranın sığ, kumlu ve dalgasız denizini pek sevdiler.

Lithi Plajı'ndaki Tavernamız

Lithi Plajı'nda Çizgi Roman Keyfi
Lithi Plajı'nda Ege ve Taylan
Lithi Plajı'nda sonra finali ilk gün çok beğendiğimiz Mavra Volia'da yapmak istedik. İlk günün telaşında, görülüp keşfedilecek yerler için çok aceleci davrandığımızdan yeterince zaman ayıramamıştık Mavra Volia'ya...  İyi ki de kapanışı burada yapmışız. Akşam vakti de bir başka güzeldi plajın.

Mavra Volia yolunda
akşamki parti için hazırlıklar
Emporio'daki bir dükkanda Ege, Başak, Taylan, Demet ve Ben
kendimize ipten renkli bilezikler yaptırdık.
Bilezikler hala kolumuzda:)

Mavra Volia'da akşam vakti

Ege, Taylan ve Başak, plajın ucundaki kayalıkların içinde oluşmuş gölette çırılçıplak suya girip doyasıya eğlendiler.  Kayalıklara tırmandılar. Kaya oyuklarında evcilik oynadılar. Biz ise kah denize girdik, kah banklarda akşam içkilerimizi yudumladık. Murti ve Demet eski işten arkadaşları ile karşılaştılar.

Başak ve Mağara Evi
Akşam yemeğimizi, geceyarısı başlayacak partiye ev sahipliği yapacak meydana bakan, Emporio'nun en renkli tavernasında yedik. Yemekler vasattı ama ortam ve parti manzaramız şahaneydi.

Taverna'daki garsonumuza, partinin kaça kadar süreceğini sorduğumuzda verdiği ''kızlar ne kadar dans ederse'' cevabının ne anlama geldiğini, sabahın ilk ışıklarında, masaların üstünde ve meydanda dans eden şık, güzel, göz alıcı kadınları gördüğümüzde çok iyi anladık:) Birarada bu kadar uyumlu ve güzel dans eden ve kasılmadan eğlenebilen adalılara özendik, belki biraz da kıskandık.

Murti, insanların birlikte ettiği bu dansı, hafif dalgalı bir denizin ritmine benzetti. Referans göstererek ekleyeyim notlara:)

Çocuklar pamuk şeker molasından

Sabah 5 civarlarıda parti devam ediyor.
Çünkü kızlar hala dans ediyor:)