10 Eylül 2013 Salı

Öğlen: Karintas Plajı
Akşamüstü: Kato Fana Plajı-Mesta-Araba ile Pirgi
Akşam: Emporio Limanı'nda deniz kenarında akşam yemeği

Adanın güneyindeki Emporio Limanı'nda, Emporio Bay Otel'de kalıyoruz. Biraz pahalıca ve iyi bir otel. http://www.emporiosbay.com/

Burası, adanın ünlü Mavra Volia plajına çok yakın olduğundan, sabah kahvaltımızı ettikten sonra, sahili siyah volkanik taşlarla kaplı, benim daha önce benzerini görmediğim bu fantastik plaja gittik.
Arkada Emporio Limanı
Mavra Volia Plajı'na yürüyoruz

Limanın trafiğinden uzak, yakınına araçların giremediği bu plaj, Sakız Adası tatilimize güzel bir başlangıç yapmamızı sağladı. Güneş ışıklarını ıslak siyah yüzeylerinden dört bir yana yansıtıp pırıltılı bir görüntü oluşturan taşları ve lacivert mavisi soğuk doyurucu denizi ile bu plaj, benim adada en beğendiğim yer oldu. Bazı denizlere girdiğinde gerçekten bir başka ferahlarsın. Bu nedenle doyurucu işte Mavra Volia'nın denizi. Bir de siyah/gri ve lacivert/mavi doğada ne çok yakışıyorlarmış meğer birbirlerine:)

Mavra Volia Plajı

Yüzüp duş aldıktan sonra, plaja bakan 2 metrelik platformda, ılgın ağaçlarının gölgesindeki banklarda oturup, yanıbaşımızdaki büfeden çocuklara dondurma, kendimize de içecek bir şeyler aldık; Mavra Volia ile tanışmanın keyfini çıkardık.

Mavra Volia'daki minik büfe
Kahve ve soğuk içecek bulmak mümkün

Biraz dinlendikten sonra, büfenin önünde uzanan patikadan yan koya yürüdük. Zamanımızın fazla olmasını ve yan koydaki ıssız Foki Plajı'nda, kayaların gölgesinde uzun zaman geçirebilmeyi isterdim. Bir dahaki sefere...

Tepeden Mavra Volia
Mavra Volia'dan Foki Plajı'na doğru
Foki Plajı'na bakan keçiler-1
Foki Plajı'na bakan keçiler-2

Öğle yemeği vakti yaklaşınca Murti'nin Toka ekibinden arkadaşı Alp'in önerdiği ''Kato Fana'' plajına gitmeyi planladık. Danıştığımız insanlardan orada yemek olmadığını öğrenince, Pirgi'den güneye inen toprak yoldan ''Karintas Plajı''na gitmeye karar verdik. İyi ki de gitmişiz. Burası da Sakız Adası'nda keşfettiğimiz ıssız ve güzel plajlar arasındaki yerini aldı.

Sahildeki salaş balık restaurantındaki klasik öğle yemeğimizin üzerine tatlı niyetine yediğimiz, yan masadaki Yunanların ikram ettiği deniz tadındaki leziz, minik kabuklu midyeler, buraya dair tadı damağımda kalacaklardan...

Plajla ilgili Mutlu yazsaydı şunu da not ederdi: Duş yok:)

Pirgi-Karintas arası
Sakız damlaları
Sakız Ağacı
Karintas Plajı
Karintas Plajı'ndan Kato Fana'ya maceralı bir giriş yaptık. Arabayı kuma sapladım! Yol arkadaşlarım yerine, etraftaki kadınlı erkekli sevimli Yunanların destekleri sayesinde yarım saatlik bir uğraştan sonra arabayı kurtarabildik. Neyse... :)

Kato Fana Plajı, hiçbir tesisin olmadığı, kumlu, sığ ve soğuk denizi olan bir plaj. Gün boyu kuma hasret kalan çocuklar özellikle pek sevdiler. Ağaç altında bir gölgelik bulup yayıldık. Plaj komşumuz Atina'dan Yunanlarla havadan sudan konuştuk,Türk Dizisi muhabbeti yaptık.

Kato Fana Plajı
Alp'in önerdiği, Olimpi'den güneye inen yoldaki ''Cave of Olimpi''ye zaman kalmadı. Rehber eşliğinde gezilen, sarkıtlarıyla çok güzel bir mağaraymış. Bu da bir dahaki sefere...

Akşamüstü zamanımızı, Mesta'da geçirmeye karar verdik. Adanın güneyinde Pirgi, Olimpi ve Mesta olmak üzere 3 ortaçağ köyü var. Alp'in önerisi Mesta idi. Burası turistik açıdan da en organize köymüş. Akşam yemeği öncesi 1,5-2 saat zaman geçirebildik; dar taş sokaklarında gezindik, meydanında ıslattık ve çok beğendik.

Mesta'nın meydanı

Rasputin
Taylan, Ege ve Başak
Mesaionas Taverna'da yine spagetti yerlerken:)

Mesta
Taksiarhis Kilisesi'nin avlusu

Arabadan Pirgi

Akşam yemeği için Yavuz ailesi doğrudan Emporio Limanı'na dönerken biz yolda arabayla Pirgi'ye de uğradık. Duvarlara siyah kum sıvası vurulduktan sonra kireç badanası yapılıp geometrik şekiller çizilerek kazınan duvarları olan evleriyle özgün bu köy, Mesta kadar olmasa da ilginçti.

Akşam yemeğimizi limanda, deniz kıyısındaki, lokasyon olarak şahane, yemek olarak vasat tavernada yedik. Doyurucu ve uzun bir gün oldu:)