20 Mayıs 2013 Pazartesi

Gökçeada sezonunu açtık- İlk gün İnceburun ve Dereköy

Bu yıl Gökçeada sezonunu geçtiğimiz yıldan da erken, 29 Mart'ta açtık.  1 gün kazanmak için cuma günü öğlen yola çıkıp akşam feribotuna yetiştik.

Kabatepe Feribot İskelesi'nden, kış vakti açlık çeken, elimizdeki kuru ekmeklere bile muhtaç, onlarca köpeğin aç ve masum bakışları arasında biraz da içimiz burkularak ayrıldık.

Adaya varır varmaz karnımızı doyurmak için Kaleköy'deki açık düzgün tek balık restaurantı olan Gökçeada Balık Restaurant'ına oturup rakı, balık ve mezelerle tatilimize başladık.

Başak, uyku saati gelince yine sandalyeleri birleştirip kendine yatak yaptı ve uyudu.
Oğlanlar mızırdanmaya ve uykuya direnmeye devam ettiler

Sabah Yeşil Vadi'de güzel, güneşli bir güne uyandık. Gökçeada Simit Evi'nde kahvaltımızı ettik. Çocuklar temiz hava bol güneşi bulup soyundular:)

Kahvaltı'dan sonra, önceki Gökçeada ziyaretlerimizde gezmeye bir türlü fırsat bulamadığımız, İnceburun yolu üzerindeki  Dereköy'e gitmeye karar verdik.

Yolda kaplumbağa molası-1
Yolda kaplumbağa molası-2
Dereköy'e varınca ilk dikkatimizi çeken, diğer Gökçeada köylerine göre çok daha çorak ve terkedilmiş görüntüsü oldu. Oysaki Dereköy, 1950-60’lı yıllarda 1950 hane ile adanın hatta Türkiye’nin en büyük ve kalabalık köyüymüş. İçerisinde 22 kahve, 2 sinema, çok sayıda berber, bakkal, terzi gibi dükkanlar ve 3 zeytinyağı imalathanesi bulunurmuş.

Köy'ün merkezinde yer alan, adanın en büyük eski etkileyici çamaşırhanesi Dereköy'deki ana durak noktamız oldu. Çocuklar eski çamaşır yıkama yerlerinde oyun oynadılar.

Dereköy-Çamaşırhane-1
Dereköy-Çamaşırhane-2
Dereköy-Çamaşırhane-3
Çamaşırhane'den sonra boş Dereköy sokaklarında gezdik. Yenilenen 1-2 evin önündeki inşaat kumları çocuklara yine oyun malzemesi oldu.

Taylan ve Demet
bu çan kulesinin çanını da atlamadılar
İnşaat kumlarında
kürek ve tırmıklarıyla Başak, Ege ve Taylan

Dereköy'den sonra kendimizi İnceburun'un kumsalına attık ve gün batımına kadar bomboş plajın keyfini çıkardık.

İnceburun Plajı'nda Başak

İnceburun Plajı'nda Taylan
Trangia ile makarna pişiriyor

Makarnayı sopa ile karıştırma sırası Ege'de

Arşiv Çalışması: Mırmır Balığı

Taylan ve Ege oltaları/kılıçları ile

BISCOLATA!

Tam İnceburun'da
Mangal dumanı arasında
İnceburun'dan sonra otelimize gidip giyindik ve akşam yemeği için tekrar Gökçeada Balık Restaurant'ında yerimizi aldık. Mevsimin yegane müdavim müşterisi olduğumuzu gören garsonlar bizi ve çocukları el üstünde tuttular:)

Akşam yemeğinde çocukların uyku saati geçince
uyuşturucu niyetine çizgi film gösterisi

Gökçeada Balık Restaurant:

Gökçeada ile ilgili yeni bir blog. Dereköy ile ilgili ek fotoğraf ve bilgiler var: