27 Şubat 2012 Pazartesi

Rembrandt ve Çağdaşları-Işığın Karanlıkla Dansı

Bu haftasonu çocuklarla ''Işığın ve gölgelerin ressamı'' olarak adlandırılan Hollandalı ressam Rembrandt ve çağdaşlarının sergisindeydik.
Karanlıkla Işığın Dansı

Sergi öncesi sabah saat 9:00'da Emirgan'da Şebnem ve Kuzey ile buluşup kahvaltımızı ettik ve erkenden serginin yolunu tuttuk. SSM'deki serginin açılış saati 10:00. Emirgan'ın korkunç öğle vakti kalabalığına kalmamak için kahvaltıya 8:00 gibi başlayıp sergi açılır açılmaz kapıda olmak en iyisi.

Sabah 8:00'de gelenler deniz kenarındaki masalarda, bizim gibi 9:00'a kalanlar deniz kenarının hemen yanındaki sırada yer bulabiliyor:) Daha sonraya kalanları ise kalabalığın işkencesi bekliyor...
Kahvaltının beni en eğlendiren anı Kuzey'in kahvaltı mekanını değerlendirme formunu doldurma girişimiydi. Hepimize tek tek ''yediğimiz yemeklerden, servisten memnun kalıp kalmadığımızı sordu. Sonuçları değerlendirdi.

Kuzey bana lokantadaki basit bir anketin bile çocukların ''araştırma'' kavramı ile tanıştırılması için ilham verici olabileceğini gösterdi:)

SSM Atölye bahçesindeki strafor heykel
Sergi'nin, yaşları 14'ün altındaki çocuklarına refakat eden ebeveynlere ücretsiz olmasını çok takdir ettik. Sanat sevgisi çocuk yaşlarda ediniliyor ve ne yazık ki ülkemizde sanatsal aktiviteler hala çoğunlukla üst sosyoekonomik düzeye özgü... Keşke ciddi kaynak ayrılmış sergi tanıtımında bu unsur da büyük puntolarla belirtilseymiş. http://muze.sabanciuniv.edu/anasayfa

Çevremde maddi olanaksızlıklar nedeniyle bu tür sergilere gidemeyen çocuklu tanıdıklarıma haber vermeye başladım bile!...

Başak ve Kuzey'i, 11:00-12:45 saatleri arasında ''kıyafet tasarım atölyesi'' için müzenin sanat atölyesine bırakıp (Atölye sırasında çocuklar atölyedeki eğitmenler eşliğinde sergiyi geziyor.) Ege ile birlikte sergiyi gezdik.
Ege ara ara sıkılsa, ağlasa da ''sergi broşüründe yer alan resimleri sergide bulma oyunu'' bu sefer de işe yaradı.

Ege'nin sıkıldığı anlardan

Sergideki resimler o kadar etkileyiciydi ki alt kat galeride yer alan ''Tanzimattan Cumhuriyet'e Türk Resmi'' başlıklı sergide üst kattaki resimlerde bizi etkileyen ışığı, ince dokunuşları aradık; çoğunlukla bulamadık... Rembrandt ve çağdaşlarının resimlerinin, resimle ilgili kendi amatör değerlendirme kriterlerimizi, beklentilerimizi değiştirdiğini fark ettik.

Sergi sonrası, SSM'nin kalabalık ama şık kafesinde yorgunluk kahvelerimizi yudumlayıp bahçedeki banklarda çocukların atölye çalışmalarını tamamlamalarını bekledik.