7 Ocak 2013 Pazartesi

24 Ekim/Pisa & Cinque Terre (Monterosso Al Mare)

GÜNÜN GÜZERGAHI
Pisa-Monterosso Al Mare
Katedilen toplam mesafe yaklaşık: 230 km

Aslında günümüzün planlı güzergahı fazla iddialıydı. ''Sabah Pisa'da keyif yapar, ardından Lucca'da öğle yemeği, akşamüstü de Ömer'in çok methettiği Cinque Terre'de akşam yemeği yer ve yaklaşık 500 km araba kullanabilip otelimize dönebiliriz'' diye nasıl olduysa düşünmüştük!:)

Allahtan bunu başaramadık ve hem gereksiz, hem de ekstra uzayan bir Pisa ziyareti sonrası, Lucca'yı Murti ve Demet daha önce gördüğü ve günümüzün görülmemiş bir yer ziyaret edilmezse!:) boşa geçeceği telaşıyla pas geçip direkt Monterosso'ya gitmeye karar verdik.

Lucca'yı çok görmek isteyen ben, başlangıçta bu plan değişikliğine üzüldüysem de, bu değişiklik bizi Cinque Terre'de deniz tatili havasına soktuğu için, o gün değilse de ertesi gün çok memnun oldum.

Tüm gezimiz boyunca ''gitmesek, görmesek te olurmuş''
diye düşündüğüm tek yer Pisa olduğu için ilk fotoğraf olarak bunu seçtim.

Campo dei Miracoli
Vaftizhane, Duomo ve Çan Kulesi (Campanile)

Resimlerden bildiğimiz Pisa'yı sadece kuleden ibaret bir yer olarak algılayarak büyüdüğümüz için olacak, TomTomlarımıza ''Pisa Şehir Merkezi'' diye girince bizi Pisa kulesinin kapısına kolayca ulaştıracağını sandık. Ne yazık ki öyle olmadı. Sabah kahvesi molamızı vermeyi planladığımız Pisa kulesi çevresine ancak öğlen vakti ulaşabildik.

Demet ve Murti'nin tomtomlarının şarjı otoyol Pisa sapağına 50 metre kala bitti ve sapağı pas geçip yanlış yola saptılar. Biz doğru sapaktan saptık ama kendimizi feci bir trafiğin içinde bulduk, tomtomda kayıtlı şehir merkezinin Pisa Kulesi civarı olmadığını anlayana kadar epey zaman kaybettik. Rehber kitaplarımızda Pisa Kulesi'nin olduğu meydan, ''Campo dei Miracoli''nin tomtom adres defterinde olmaması nedeniyle, 1,5 saatlik kaybolma eziyetinin ardından tamamen şans eseri ''Campo dei Miracoli''yi gösteren bir tabelaya rastlayarak yolumuzu bulduk ve Demetlere de yolu tarif ederek bizden daha da fazla acı çekmiş olan! yol arkadaşlarımızın da Pisa Kulesi civarına ulaşmalarını sağladık:)

Turist Fotoğrafı

Çocukların en sevdikleri oyuncak
Turist bilgilendirme telefonları
Vaftizhane

Vaftizhane'deki kapı görevlisinin, vaftizhanenin tam merkezinde durup, kubbeye doğru çıkardığı seslerin yansımasıyla tek kişinin sanki 10 kişi müzik yapıyormuşçasına yarattığı akustik şova bayıldık. Bu şovu Demet ve Taylan'a da dinletmek ümidiyle çıkıp onları da alarak geri döndük ama ne yazık ki şova tekrar denk gelemedik.

Pisa gezisi dediğin dört duvar arasında Vaftizhane, Duomo ve Kule.
Burada kendimi Minyatürk'te gibi hissettim.
Vaftizhane şovu olmasa takvim fotoğrafına bakar gibi...
Vaftizhane
Vaftizhane'nin üst katı.
Çocuklar tam tur atıp giriş noktasına ulaşmaktan keyif aldılar.
Büyük keşif!
Vaftizhanenin sekizgen olduğunu
Başak'ın bu fotoğrafı ile idrak ettim.

Pisa ziyaret planlamamızı kendi aramızda da iyi netleştiremediğimiz için  ziyaretimiz biraz uzadı ve Lucca'yı pas geçerek Cinque Terre'nin bir kasabası olduğunu anladığımız Monterosso al Mare'ye doğru yola koyulduk. Akşam gün batmadan biraz önce Monterosso'ya vardık. Otoyol sapağından buraya ulaşana kadar olan yol nefisti. Daracık, virajlı, tepelik, bol yeşil-mavi manzaralı, aralara serpiştirilmiş minik kasabalı, çiçekli, böcekli harika bir yol!

Kendimizi bir anda bambaşka bir tatilin içinde bulduğumuzu hissettik. Öncelikle ''bizim ailenin gece düzgün araba kullanamama'' durumu nedeniyle, sonra da ''bu kadar yol gelmişken Ömer'in çok methettiği bu bölgeye zaman ayırmaya değeceğini düşünerek '' geri dönmemeye karar verdik.

Yorgun olduğumuz için pek araştırma yapmadan, ilk soluklandığımız kafenin en yakınındaki otelde ''La Colonnia'' yerimizi ayırttık, sahilde yattık, manzarası güzel yemeği kötü bir lokantada yemek yedik karnımız doydu ve rahatladık.