14 Haziran 2012 Perşembe

Günübirlik: Taraklı & Karagöl

''İstanbul'a yakın mesafede, güzel doğası olan, sulak, nerede vakit geçirebiliriz?'' diye internette araştırırken ''Taraklı'' diye bir kasaba ilişti Mutlu'nun gözüne. Karagöl isimli bir göle yakın, 19. yüzyıl cumbalı Osmanlı evleriyle ünlü, yeni yeni keşfedilen bir doğa kasabası.

100 ila 300 yıllık evlerin süslediği Taraklı'nın Osmangazi tarafından alınışından bu yana, halk tahtadan tarak ve kaşık yapımıyla uğraşmış. İlçeye ismini veren ve kısmen devam eden bir gelenek bu....

Taraklı ile ilgili her türlü bilgiye, belediyenin web sitesinden ulaşmak mümkün...http://www.tarakli.bel.tr/

Eski Taraklı evlerinden birinin önünde
 çocuklar ağaçtan topladıkları erikleri yerken
Toplam 2 saat süren araba yolculuğumuzun ardından Taraklı'ya vardık. Arabaları parkedip meydandaki çay bahçesinde kahvaltımızı ettik. Bahçenin hemen yakınındaki Mimar Sinan'a ait Yunus Paşa Camisini gezdik. Çarşıda kısaca turladık ve cumartesi kurulan ''upucuz'' pazar yerini gezerek meyve, piknik için mangal ve bira satın aldık.

Yunus Paşa Camisi-Mimar Sinan

Asıl niyetimiz bir kültür gezisi yapmaktan çok kendimizi doğaya bırakmak olduğundan kasabayı gezmeye çok ta fazla vakit ayırmadan, gezinin eksik kalan bu tarafını sonbahar serinliğine erteleyip, 45 dakika mesafedeki Karagöl'e doğru yola çıktık. Yol, kirazla dolu ağaçlar, enginar tarlaları ve ceviz ağaçları ile kaplı şahane bir yoldu.

Karagöl'de günübirlik gezimizi cumartesi günü yapmanın mükafatını aldık. Kalabalığın olmadığı, tertemiz, halı gibi çimenlerle çevrili bir duru göl gün boyu bizi ağırladı...

Yedik, içtik, yan gelip yattık, göl kenarında yürüdük. Çocukların ve bizim içimizde ukte kalan, yanımızda getirdiğimiz uçurtmaları, defalarca denememize rağmen uçuramamak oldu sadece...

Çadırı kurup hemen çimenlere yayıldık

Çiftleşen Yusufçuklar
Tüm çayırlar bizim
Mangal zamanı
Başarısız uçurtma uçurma deneyimlerinden
bir tanesi
Göl kenarında yürüyüş
Çocuklar, yürüdükçe kendilerinden kaçışan kurbağaları izlemeye bayıldılar